Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG Stuttgart isi reconfirma traditia in lumea curselor auto prin construirea unui prototip sport cu cockpit descoperit, ce va fi folosit de clienti in cursele de anduranta. La alegerea numelui pentru bolidul de competitii, Porsche si-a motivat astfel optiunea: RS Spyder este continuarea unei povesti de succes ce a inceput in 1953, cu Spyder 550 1500 RS. Primul Porsche Spyder cu cockpit descoperit a concurat in Carrera Panamericana, editia din 1954. Doi ani mai tarziu, Umberto Maglioli a obtinut prima victorie importanta pentru Porsche in clasamentul general, pilotand un model 550 A Spyder in Targa Florio (Sicilia), sub comanda lui Huschke von Hanstein. Acest succes a marcat inceputul unei lungi serii, care avea sa culmine cu izbanda modelului Porsche Spyder in celebra cursa de anduranta de 24 de ore de la Le Mans, in 1997.
Noul RS Spyder a fost supus unui program de teste ce s-a intins pe durata a trei zile, in conditii de cursa, pe circuitul de la Estoril, in sudul Portugaliei. Hartmut Kristen, director Porsche Motorsport, a vorbit pe scurt despre test: "Noul motor 3,4 litri V8, transmisia si sasiul ne-au depasit asteptarile. Primele tururi le facuseram pe pista de cercetare si dezvoltare de la Weissach. Acum suntem optimisti in privinta testelor ce vor urma".
Victoriosi in Gran Turismo
La Estoril, pilotii oficiali Lucas Luhr (Monaco) si Sascha Maassen (Belgia) au impartit locul in cockpit-ul masinii sport pe care Penske Motorsports o va inscrie la categoria Le Mans Prototip 2 (LMP2) din American Le Mans Series (ALMS). Cei doi vor fi cei care se vor afla la volanul noului RS Spyder in cursa de debut de la Atlanta (SUA), la 1 octombrie, precum si in cea de la Laguna Seca (SUA), la 16 octombrie. Francezul Emmanuel Collard li se va alatura in etapa "Petit Le Mans" de la Atlanta, care se va desfasura pe dis