Gigantul auto germano-american vrea cu orice pret sa se "bata" cu mai vechii actori, Volkswagen si General Motors, pe pietele din Mexic si China.
Chrysler, un secol de istorie. Corporatia Chrysler a fost fondata in 1924 de un inginer si businessman binecunoscut, Walter Persi Chrysler. Tot in acest an a fost produs primul autoturism, Chrysler 70.
Viitorul presedinte al Daimler-Chrysler, canadianul Tom LaSorda, aflat in vizita in oraselul Saltillo, din Mexic, cu ocazia vizitei la o fabrica a companiei care produce motoare V8, si-a reafirmat intentia ca, pe viitor compania sa intre in forta pe pietele emergente, unde munca se plateste cu mult mai putin decat in Statele Unite sau Canada.
Muncitorii necalificati, de la uzina bine echipata de la Saltillo, sunt platiti cu 120 de dolari pe saptamana, adica un sfert din cat primesc pe zi muncitorii de la fabricile companiei din Statele Unite sau Canada.
Chrysler este cel mai mare exportator auto din Mexic, un avantaj major in lupta cu competitorii sai de piata mexicana, insa presa americana de specialitate se intreaba de ce conducerea executiva a hotarat ca la Saltillo sa se produca complicatele motoare V8 Hemi si nu doar diferite versiuni ale modelului Dodge Ram.
In timpul vizitei la uzina din Saltillo, Tom LaSorda a reamintit mai tot timpul ca Daimler-Chrysler va fi nevoita sa intre pe pietele emrgente, precum Mexic si China. Producatorii auto au varsat, de-a lungul timpului, miliarde de dolari in fostele state comuniste, pentru a reinvia productia auto.
Ispita este China, o piata in continua crestere, unde salariile de nimic fac sa paleasca pana si ieftina piata a muncii din Mexic.
LaSorda a precizat ca, intr-o buna zi, masinile ieftine produse in China vor deveni un competitor serios si o prezenta normala, chiar pe competitiva piata american