Batalia pe piata serviciilor de Internet devine tot mai acerba. Companiile de cablu, Romtelecom, Zapp, operatorii de telefonie mobila intra in concurenta puternica atat pentru clientii companii, cat si pentru cei individuali. Prin ofertele diversificate, clientii au de unde alege si pot renunta usor la un operator daca nu sunt multumiti de serviciile sale.
Dupa ce ani de zile, Romtelecom a fost o companie care a furnizat in special servicii de voce, in ultimul timp, operatorul national de telefonie fixa si-a indreptat atentia si catre servicii de Internet, care pot reprezenta o sursa importanta de venituri. Astfel au aparut si primele rezultate, clienti importanti migrand de la companiile de cablu catre Romtelecom.
Compania nationala de telefonie a trait mult timp din serviciile de voce. Dupa privatizarea din 1998, compania a fost mult timp pe pierdere, doar din 2004 trecand pe profit. Aceasta in conditiile a numeroase disponibilizari si a cresterii preturilor la abonamente, precum si a costurilor apelurilor locale.
Chiar daca, in schimb, preturile la apelurile interjudetene si internationale au scazut, a scazut si numarul de minute vorbite de abonatii Romtelecom. Pentru a nu-si baza cresterile de venituri numai pe cresterea abonamentelor, compania nationala de telefonie fixa s-a indreptat si spre serviciile de date.
Romtelecom s-a lansat cu adevarat pe piata de Internet la sfarsitul anului 2004. A reusit deocamdata sa devina unul dintre principalii actori pe piata produselor de dial-up, portofoliul de servicii de acces dial-up incluzand de la dial-up simplu - pana la dial-up cu taxa lunara fixa - ClickNet Freedom sau Digital.
Conexiunile dial-up insa, datorita traficul si vitezei limitate, nu mai reprezinta o solutie nici pentru firme, nici pentru persoanele fizice. Internetul de banda larga este cel care p