Cresterea cererii pentru ceasurile de marca a contribuit la imbunatatirea profitului net al companiei Swatch, in prima jumatate a anului, dar stagnarea marjelor operationale ale principalei divizii de ceasuri a dezamagit, transmite Reuters. Cel mai mare producator de ceasuri din lume a realizat in primele sase luni o crestere cu 21,4% a profitului net, la 267 de milioane de franci elvetieni (210,4 milioane de dolari), depasind asteptarile pietei. Cresterea profitului a fost favorizata de interesul consumatorilor pentru ceasurile scumpe. Cu toate acestea, in pofida imbunatatirii gamei de produse si a vanzarilor de ceasuri de lux, Swatch nu a reusit sa-si mareasca marjele de profit operational ale principalei divizii producatoare de ceasuri.
Marjele acestei divizii au stagnat la 15,6% in prima jumatate a anului, fiind usor sub estimarile analistilor. Din acest motiv, actiunile companiei s-au depreciat cu 1,5%, la 182,5 franci, la ora 12.05 GMT. De la inceputul anului, titlurile Swatch au inregistrat, insa, un avans de 11%. "Grupul Swatch a avut in prima jumatate a anului rezultate bune, dar nu spectaculoase. Marjele operationale ale diviziei de ceasuri au dezamagit", a spus analistul Patrick Hasenboehler, de la Bank Sarasin. Un numar de 11 analisti intervievati de Reuters estimasera pentru perioada mentionata un profit net de 255 de milioane de franci elvetieni. Directorul executiv al grupului, Nick Hayek, a spus ca masurile de restructurare desfasurate la divizia Swatch, care produce ceasuri ieftine din plastic colorat, au avut o influenta negativa asupra profitabilitatii, dar a adaugat ca marjele se vor imbunatati in a doua jumatate a anului.
"In a doua parte a anului va avea loc o crestere substantiala a marjelor operationale ale diviziei de ceasuri, evolutie vizibila inca din iulie", a declarat Hayek. El a mai spus ca se asteapta ca grupul sa realizeze