Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a infirmat informatiile potrivit carora Coridorul IV nu va mai strabate Romania. Pozitia ministrului vine la o zi dupa ce parlamentarul european Markus Ferber a atras atentia ca Romania si Bulgaria ar putea fi excluse din planurile Uniunii Europene privind dezvoltarea unor proiecte rutiere transeuropene.
Cu toate ca in ultimii 15 ani abia daca au fost construite doua autostrazi, Dobre a afirmat ca pana in 2010, cel mai tarziu 2011, toti cei 826 de kilometri ai Coridorului IV pan-european vor fi finalizati, in urma unor investitii totale de 4,75 de miliarde de euro. "De cand am venit la minister, prioritatea zero a fost Coridorul IV. Acesta a fost deja negociat cu Uniunea Europeana, regasindu-se in anexa Tratatului de aderare. Va fi un grafic de lucru draconic, pe care il voi urmari indeaproape, dar am convingerea ca vom realiza in termen toate lucrarile", a reactionat Gheorghe Dobre. In opinia ministrului, intarzierile in constructia acestui coridor sunt urmarea lipsei de preocupare a guvernarii anterioare pentru purtarea negocierilor cu institutiile europene in vederea obtinerii de credite. "Pana in anul 2004, nu a existat nici o preocupare pentru finantarea acestui coridor, asa ca vor exista anumite intarzieri", a spus Dobre.
Potrivit acestuia, reprezentantii MTCT poarta negocieri cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si cu Banca Europeana de Investitii (BEI) pentru o prima transa de imprumuturi destinate constructiei unor tronsoane din coridorul pan-european. "Vom semna, in curand, un contract de credit cu BEI pentru constructia tronsonului Cernavoda-Constanta si cu BERD pentru by-pass-ul de la Constanta.
Prin facilitatile ISPA am demarat lucrarile pe alte segmente, precum by-pass-urile de la Pitesti si Sibiu", a adaugat ministrul Dobre. Tranzitul feroviar va fi, de asemenea, facilit