In ultimul timp, mari companii au ales sa-si construiasca campaniile de imagine folosind ceea ce numesc corpuri adevarate. Ideea este ca in lume sunt 3 miliarde de femei care arata normal si numai cateva mii de top modele care reprezinta cvasitotalitatea personajelor din reclame pentru cosmetice.
Iar specialistii in branding stiu ca chiar si acele imagini sunt retusate pe Photoshop. Tendinta este spre reality show, iar emisiuni precum "Iarta-ma" sau "Big Brother" au transformat oameni obisnuiti in vedete abordabile cu care majoritatea populatiei se poate identifica.
Pentru DOVE, campania pentru frumusetea adevarata vizeaza sa celebreze femeile care nu au o frumusete clasica. In reclamele DOVE, apar femei cu celulita, femei cu forme generoas.
NIKE, de asemenea, considera ca a venit timpul sa-si consoleze audienta tinta, chiar si pe cei care nu au corpuri foarte sanatoase.
Ideea este simpla, recuperezi niste clienti care altfel ar considera ca acele creme de corp sau acei adidasi nu sunt potriviti pentru ei pentru ca sunt prea departe de formele admirate ale sportivilor si top-modelelor.
Corpul meu este O.K. asa cum este pare a fi mesajul subliminal, deci nu ar trebui sa ma lipsesc de produse care-mi fac placere. Numai 2 % din femei se considera frumoase anunta administratorii unui site care pretind ca au facut un sondaj in 10 tari.
Concluzia este simpla: trebuie sa redefinim ideea de frumusete, sa o largim, sa transformam normalitatea in frumusete.
Reclamele DOVE arata femei cu un fizic comun, uneori chiar dizgratios, pozand cu o atitudine sfidatoare. Dar daca ele sunt fericite si pline de incredere inseamna ca si alte femei ar trebui sa cumpere produsele respective, nu e asa?
Reclamele NIKE transmit urmatorul mesaj: corpul meu (posteriorul, umerii, genunchii) este gras, stram