Clujeanca Sanda Borbe a mers la casa de schimb Allrom 2003, care profita din plin de pozitia centrala pe care o are, pentru a schimba 15.000 de euro, bani obtinuti pe o garsoniera. Fiind o suma mare, femeia a negociat in detaliu tranzactia si s-a stabilit ca nu se percepe comision.
Numai ca dupa ce a primit banii a aflat ca i s-a luat un comision de 10 la suta si astfel a fost pagubita cu 5.200 de lei. Femeie si-a cerut in zadar banii inapoi de la casier. Borbe a depus plingeri la Politie si la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC). Aceste institutii sunt familiarizate cu siretlicurile de la Allrom.
Politistii au intocmit un dosar gros pe numele conducerii societatii, ancheta fiind in desfasurare, iar la OJPC exista sute de plingeri. Firma a fost amendata de mai multe ori, dar nu poate fi sanctionata decit o data la sase luni. Reprezentantii OJPC au spus ca nici inchiderea ei nu este o solutie, deoarece imediat patronul, Alexandru Podgoreanu, isi deschide alta.
Protestele, o obisnuinta pentru Allrom
Sanda Borbe a decis sa se posteze in fata casei de schimb si sa-i atentioneze pe posibilii clienti pentru a nu fi fraieriti. In cele din urma, femeia a fost nevoita sa plece, deoarece a fost amenintata de angajati. La fel au mai protestat, in 2004, doua cupluri inselate de aceeasi firma. Cit a stat pe strada Bolyai, Borbe a vazut tehnica firmei.
Angajatii au schimbat placutele cu comisionul, in decurs de citeva ore, de aproximativ zece ori, astfel ca odata este 0, altadata 10. Dar 10 se pune numai pentru cumparare, iar la vinzare ramine 0, iar cifra este pusa exact sub zeroul de la cumparare, pentru a induce in eroare clientii grabiti. Pe linga acestea, comisionul nu este afisat pe placuta pe care apare si cursul.
Borb