In primele sase luni din acest an, comertul cu scutere, motorete si motociclete a inregistrat o crestere de aproximativ 26%, dar piata nu se ridica nici pe departe la nivelul posibilitatilor.
Asa cum era de asteptat, nici in acest an cei implicati in afaceri cu vehicule pe doua roti nu au motive de bucurie. Cele 735 de unitati vandute in perioada ianuarie-iunie 2005 nu sunt deloc la nivelul pe care il poate asigura piata din Romania. Inca de la sfarsitul anului trecut importatorii se asteptau la cresteri nesemnificative dar realitatea este chiar sub predictiile acestora.
Stagnarea este cuvantul de ordine pe acesta piata. Vanzarile din 2004 s-au ridicat cu greu la 1.000 de unitati, acest prag parand a fi psihologic, dupa ce si in 2002 si in 2003 numarul motocicletelor noi s a invartit in jurul aceluiasi plafon.
Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), cea mai mare crestere, de peste 25%, a fost inregistrata in 2004 la segmentul motocicletelor de strada, pana la 393 de unitati, in vreme ce clasa off-road a avansat cu peste 20%, pana la 154 de unitati.
O parte dintre clientii care ar fi cumparat in 2003 un scuter s-au orientat anul trecut catre motocicleta, rezultatul fiind diminuarea cu 16,7% a vanzarilor de scutere si monopede, pana la 460 de unitati.
In 2005 este de asteptat ca piata sa nu creasca decat cu cateva zeci de unitati, acest lucru fiind destul de clar daca avem in vedere ca vehiculele pe doua roti sunt cumparate in special in prima parte a anului cand clientii asteapta anotimpul cald.
De altfel, reprezentantii importatorilor dau de aceasta data vina pe vara ploioasa, dar nu uita sa mentioneze la capitolul minusuri si educatia cumparatorilor si mai ales cea a participantilor la trafic.
Peugeot, Honda si KTM, in varful ierarhiei
@