Piata est-europeana a absorbit reprezentantele mai multor companii vestice producatoare de electrocasnice, printre care se numara si Whirlpool SUA. Pasul decisiv al companiei americane a fost achizitionarea fabricilor Polar din Polonia, miscare care a permis externalizarea productiei Whirlpool.
Anul trecut Whirlpool Romania SRL a avut peste 10.000 de clienti care au necesitat interventii de service in garantie. Aproape 2.000 dintre acestia au beneficiat de doua, trei sau mai multe interventii la un produs cumparat. Calitatea proasta a produselor se datoreaza faptului ca Whirlpool Co.
a cumparat fabricile Polar din Polonia, iar piata romaneasca primeste marfa poloneza de calitate indoielnica etichetata "Whirlpool". Iar produsele Polar nu sunt omologate conform normelor americane Whirlpool si nu au inscrisa pe eticheta tara de provenienta.
Cu toate acestea, produsele sunt vandute la un pret mare, de marca, neavand insa nimic in comun cu brandul american Whirlpool, in afara etichetei. Afacerile companiei americane se extind. Chiar ieri, Whirlpool Corp. a finalizat negocierile pentru achizitionarea celei de-a treia mari companii din SUA, Maytag, contra sumei de 1,7 miliarde de dolari.
In urma acestei fuziuni, Whirlpool –Maytag vor acapara 48% din piata de produse electrocasnice din SUA. Conform analistilor economici, in urma fuziunii Whirlpool-Maytag, General Electric Co. ar detine aproximativ 26%, iar Electrolux AB Suedia ar avea 20% din piata de desfacere.
Mai mult, in SUA, cele doua companii care s-au comasat de curand, vor controla 70% din vanzarile de masini de spalat, fapt care va genera serioase probleme de natura concurentiala in care se va implica si Executivul.
Potrivit reprezentantilor celor doua companii, fuziunea se