In alte zone ale tarii, autoritatile locale au avut ingeniozitatea instituirii unei taxe de acces pentru masinile din alte judete. In Cluj, in schimb, nu s-au gasit inca bani pentru sustinerea proiectului de deviere a traficului greu. Prefectul Mihail Hardau este unul din sustinatorii ideii de restrictionare a accesului pe dealul Feleacului.
Autoritatile locale s-au plans, in repetate randuri, de lipsa fondurilor pentru finantarea centurilor ocolitoare.
Proiectul variantelor ocolitoare a fost initiat de specialisii Consiliului Judetean, in scopul descongestionarii traficului greu, precum si pentru eliminarea poluarii. Una dintre cele mai afectate zone este dealul Feleacului, suprasolicitat de traficul de tranzit. Soferii vehiculelor de orice tip care intra in Cluj, dinspre Turda, prefera coborarea acestui deal.
Din pricina pantei abrupte, in aceasta zona se produc cele mai multe accidente. Proiectul Consiliului Judetean prevedea, pentru aceasta zona, o deviere a traficului catre Dej.
Mai exact, se intentioneaza reabilitarea drumului judetean 103, Tureni-Aiton. Masinile care vin dinspre Turda cu intentia de a traversa Clujul spre Apahida vor fi nevoite sa ocoleasca peste 25 de kilometri, folosind ruta Aiton - Boju - Pata, iar mai apoi Dezmir - Sannicoara.
Cu toate ca aceasta solutie a fost avansata inca de anul trecut de catre autoritatile locale, nici in prezent nu s-au gasit fonduri pentru aplicarea ei.
La altii se poate
Ceea ce liderii autoritatilor publice nu reusesc cu nici un pret la Cluj a fost instituit cu lejeritate in alte localitati din tara. Consiliul Local Constanta a initiat o hotarare prin care este perceputa o taxa de acces in statiune. Toate autoturismele care nu poseda numar de inmatriculare