In cel mai scurt timp, MiG-21 LanceR va deveni doar o amintire. Ministerul Apararii Nationale intentioneaza sa achizitioneze alte aparate de zbor pentru dotarea aviatiei miliare.
Dupa zece ani de la primul zbor al avionului MiG-21 LanceR modernizat, au fost deja demarate consultarile cu diverse firme pentru dotarea aviatiei militare cu un nou avion. Aparatul modernizat mentine platforma vechiului MiG-21, dar, prin echiparea sa cu un sistem ultimul tip, permite executarea tuturor categoriilor de misiuni aer-aer si aer-sol. Mai mult decat atat, acest aparat raspunde cerintelor de interoperabilitate cu Fortele Aeriene ale celorlalte state membre ale Aliantei Nord-Atlantice.
Cu toate acestea, 8 aparate de acest tip au fost distruse si mai multi piloti si-au pierdut viata in urma unor accidente. Cele aproape 100 de avioane MiG-21 LanceR, a caror modernizare a costat peste 500 de milioane de dolari, isi vor epuiza in scurt timp resursa de zbor. In cei zece ani de cand se afla in inzestrarea Fortelor Aeriene, aeronavele MiG-21 LanceR au zburat peste 25.000 de ore, in aproximativ 37.000 de misiuni executate in tara si peste hotare.
in scurt timp, va fi lansata marilor firme producatoare de aeronave de lupta invitatia de participare la licitatie pentru dotarea aviatiei militare cu aproximativ 50 de avioane de lupta din generatia a IV-a. Cei mai importanti competitori care s-au aratat interesati de a participa la viitoarea licitatie sunt suedezii de la SAAB, cu avionul multirol Gripen si Lockheed Martin, producatorul interceptorului F-16.
In cel mai scurt timp, MiG-21 LanceR va deveni doar o amintire. Ministerul Apararii Nationale intentioneaza sa achizitioneze alte aparate de zbor pentru dotarea aviatiei miliare.
Dupa zece ani de la primul zbor al avionului MiG-21 LanceR modernizat, au fost deja demarate consultarile cu diverse firme pentru d