"Magazinele din aeroporturi nu functioneaza in sistem duty-free, pentru ca, printr-o ordonanta de guvern, acest tip de activitate nu mai este posibila. Ele platesc acum accize si taxa pe valoarea adaugata. S-a pus chiar problema inchiderii acestei unitati, deoarece, la Cluj, nu exista un trafic de pasageri care sa ii permita realizarea de profit.
Apoi, decat sa cumpere produse de la noi, pasagerii prefera sa le achizitioneze de la aeroporturile din Frankfurt sau Budapesta, unde au preturi mai mici.
Totusi, sper ca magazinul in regim duty-paid sa mearga in continuare, pentru ca e nevoie de acest serviciu", este de parere David Ciceo, director general al Aeroportului International Cluj Napoca.
El a adaugat ca, in prezent, numarul pasagerilor de la Cluj este de 200 000, dar ca investitiile pe urmatorii cinci ani, preconizate la 6 milioane de euro, vor creste considerabil numarul liniilor si, implicit, al calatorilor, astfel incat, pana in 2010, sa tranziteze aeroportul clujean peste 400.000 de persoane.
Pe de alta parte, actionarul majoritar al aeroportului clujean, Consiliul Judetean, si-a manifestat intentia de a infiinta o companie aeriana, printr-o asociere cu un investitor, profitand de existenta aerodromului.
In strategia Consiliului figureaza un proiect pentru accesarea, in afara resurselor proprii, de fonduri comunitare pentru un terminal cargo (transport de marfa) si pentru prelungirea pistei. Alte obiective vizeaza cresterea traficului de calatori prin realizarea unor noi legaturi aeriene regulate, diversificarea transportului international si atragerea unor companii regionale.
O activitate la limita profitabilitatii
"Curios este faptul ca numai pe noi, cei din aeroporturi, ne-au bagat la inaintare, pe