Dupa ce multa vreme lumea motocicletelor si cea a scuterelor erau doua universuri complet separate, in 2001, compania japoneza a creat un model care se pretinde a fi o punte de legatura intre cele doua lumi rivale.
Modelul XP500 Tmax este o combinatie a celor mai bune parti din cele doua clase de vehicule.
Cei 499 centimetri cubi ai motorului de XP500 ii permit sa dezvolte o putere de 32,6 kW, suficienta pentru a crea o senzatie puternica de libertate pe sosele, fiind considerat cel mai puternic din aceasta clasa.
Tot de la motociclete a fost imprumutat si sistemul de suspensie frontala de 38 mm, care prin nivelul inalt al tehnologiei folosite ii asigura stabiliate chiar si la viteza maxima de 170 de kilometri la ora. Constructia cadrului seamana mai mult cu cea folosita la motociclete decat cu modelul folosit in mod obisnuit la constructia scuterelor.
Design-ul sasiului permite o aplecare de aproximativ 50 de grade, fapt care ii confera un excelent nivel de manevrabilitate.
Prin XP500 Tmax, Yamaha a reusit sa construiasca un scuter modificat "genetic" cu elementele specifice motocicletelor, un model cu performantele si gradul de manevrabilitate specific acestora, dar care ofera o siguranta sporita.
Dupa ce multa vreme lumea motocicletelor si cea a scuterelor erau doua universuri complet separate, in 2001, compania japoneza a creat un model care se pretinde a fi o punte de legatura intre cele doua lumi rivale.
Modelul XP500 Tmax este o combinatie a celor mai bune parti din cele doua clase de vehicule.
Cei 499 centimetri cubi ai motorului de XP500 ii permit sa dezvolte o putere de 32,6 kW, suficienta pentru a crea o senzatie puternica de libertate pe sosele, fiind considerat cel mai puternic din aceasta clasa.
Tot de la motociclete a fost imprumutat si sistemul de suspensie frontala de 38 mm, care prin nivelul