Desi nu se incadreaza in rigorile unei vieti sanatoase - un ideal tot mai apreciat in Europa Occidentala - consumul de alcool din Franta, Germania si Marea Britanie, trei dintre cele mai bogate state al Uniunii Europene (UE), a continuat sa fie unul dintre cele mai raspandite vicii in ultimii ani.
Spre deosebire de estul Europei, in Franta, Germania si Marea Britanie consumul de alcool reflecta evolutia economiei
Desi nu se incadreaza in rigorile unei vieti sanatoase - un ideal tot mai apreciat in Europa Occidentala - consumul de alcool din Franta, Germania si Marea Britanie, trei dintre cele mai bogate state al Uniunii Europene (UE), a continuat sa fie unul dintre cele mai raspandite vicii in ultimii ani.
Potrivit unui studiu realizat de Mintel, preluat de Eupolitix.com, alcoolul, fie el sub forma de tarie, de vin sau de bere, i-a tentat in ultimele 12 luni pe 88% din cetatenii Regatului Unit, pe 86% din francezi si pe 70% din germani. Pentru ca in Occident consumul si vanzarile de alcool par sa urmeze direct proportional fluctuatiile economiei, si nu invers, ca in estul european, Marea Britanie, care a cunoscut o evolutie economica favorabila, a fost se pare din ce in ce mai ?insetata? in ultimii cinci ani. Cantitatea de produse alcoolice vanduta a crescut aici cu 5% in perioada 1999-2004, in timp ce in Franta si Germania, care au inregistrat o perioada de stagnare a economiei, volumul acestora a scazut cu 6% si, respectiv, 8%.
Piata alcoolului a avut o evolutie putin diferita, crescand intre 1999 si 2004 cu 15 procente in Marea Britanie, unde in 2004 s-au cheltuit nu mai putin de 56 de miliarde de euro pe alcool. In Franta valoarea bauturilor vandute in acelasi an a atins 42 de miliarde de euro, cu 7% mai mult decat in 1999. In Germania, tentatia bahica a fost mai temperata, banii incasati de producatori pe bauturile alcooli