S-a facut publicitate pe apa, pe cer, gigantii tehnologiei si-au raspandit mesajele si in spatiul cosmic. Nu putem ridica privirea fara sa dam de un logo sau o reclama.
S-au incercat toate mediile, care devin din ce in ce mai neconventionale: caini, parti ale corpului uman, legume, fructe, oua, ambalaje ale altor produse, cutii de reciclare, cosuri de gunoi stradale, banci din statiile de autobuz, tuneluri, podele ale magazinelor, toalete si lifturi. De acum incolo, orice spatiu publicitar nou trebuie mai intai inventat
Abia ne-am obisnuit cu reclamele plasate de OOPS Media in toaletele restaurantelor bucurestene, ca o alta companie, Elevate Media, vine sa incerce un alt spatiu publicitar neconventional: lifturile din zone rezidentiale, din cladiri de birouri si din hoteluri. Potrivit reprezentantilor acestei firme, s-au negociat deja spatii publicitare in lifturi, la sume de aproximativ 40 de euro pe luna.
Reclamele vor consta in printuri inramate elegant. Acest suport faciliteaza o apropiere foarte mare de locuinta publicului-tinta, atat fizic, cat si emotional.
Studiile au aratat ca intr-un spatiu inchis, de dimensiuni reduse, in care nu exista stimuli vizuali sau auditivi, un mesaj publicitar are un impact foarte mare atat din punctul de vedere al citirii acestuia (peste 95%), cat si din al ratei de memorare (peste 80%).
In Occident se poarta si videoscreen-urile in lift, dar la noi nu vor fi abordate inca. E drept ca nici nu sunt blocuri cu atatea etaje incat sa ai timp sa vizionezi un spot de la inceput la sfarsit.
Bani buni din publicitate pe banci si cosuri de gunoi
Niste spatii publicitare extrem de utilizate in intreaga lume sunt spatarele bancilor, mai ales cele din statiile de autobuz. Reclamele pe aceste medii au o vizibilitate foarte mare, sunt plasate in locuri in care oa