V-ati plicitsit de masina pe care o conduceti si ati dori sa va luati alta? Foarte bine, insa trebuie intai sa ii gasiti celei actuale un nou proprietar si doriti sa obtineti si un pret cat mai bun.
Pentru a nu vinde in pierdere trebuie sa va ocupati de masina, sa o aduceti la zi, pentru ca orice element negativ ii scade din valoare sau riscati sa ramaneti cu ea nevanduta.
Nu ne referim aici la "aranjat" masini, la trisori si escrocherii, ci la gesturi de bun-simt care sa va aduca mai multi bani dvs. si noului proprietar sa ii faca viata mai usoara.
O masina se poate vinde mai mult sau mai putin bine, in functie de de anul de fabricatie, performante (motor, consum, fiabilitate), starea tehnica, nivelul de e intretinere, culoare, etc. La fel conteaza clasa din care face parte, masinile medii diesel fiind mai cautate decat un SUV gurmand sau o masina de colectie la care pretul real si corect este foarte greu de estimat.
1. Masina trebuie sa fie intr-o stare cat mai buna pentru banii pe care ii cereti. Chiar daca o vindeti pentru un pret relativ mai mic decat cel al pietei, potentialul cumparator doreste sa obtina cat mai mult pentru banii pe care ii da. Astfel, teorii de genul "La banii astia la ce te asteptai?" nu functioneaza, pentru ca un client se gandeste ca daca mai asteapta chiar gaseste ceva mai bun.
Sunt putini cei dispusi sa ia o masina ieftina pe care sa o revopseasca sau sa schimbe totul prin ea. Cel care o cumpara doreste sa se urce la volan de-a doua zi. E mai greu de vandut cu o usa indoita sau cu parbrizul fisurat chiar daca masina e pe ansamblu OK. La fel, vreun bec ars, pneu cu galma sau stergator rupt arata penibil.
2. Nu incercati sa inselati clientul cu kilometrajul real. Am mai spus ca nimeni nu e atat de naiv sa creada ca o masina este mai noua sau mai putin uzata doar pentru