Ati auzit de Cricova, Ialoveni, Milesti sau Purcari? Aceste nume sunt adevarate branduri in Rusia, cu vanzari de zeci de milioane de dolari pe an. De cativa ani, firmele de peste Prut incearca si piata noastra. “Sunt mai bine organizati decat multi dintre producatorii autohtoni, aduc pe piata o calitate inalta si sunt foarte adaptabili la cerintele in schimbare ale consumatorilor”, spune Daniel Ciobanu, reprezentantul in Romania a doua firme mari de peste Prut. Din 20
Ati auzit de Cricova, Ialoveni, Milesti sau Purcari? Aceste nume sunt adevarate branduri in Rusia, cu vanzari de zeci de milioane de dolari pe an. De cativa ani, firmele de peste Prut incearca si piata noastra. “Sunt mai bine organizati decat multi dintre producatorii autohtoni, aduc pe piata o calitate inalta si sunt foarte adaptabili la cerintele in schimbare ale consumatorilor”, spune Daniel Ciobanu, reprezentantul in Romania a doua firme mari de peste Prut.
Din 2002, firma vinde cu succes vinuri de nisa, precum ar fi un tip de vin de Heres, obtinut din dubla fermentare si invechit cel putin sase ani, spumante de calitate sau Kagor, o reteta veche de vin manastiresc. Mai nou, a aparut pe piata si un sprit gata ambalat, ce vrea sa concureze berea.
Ciobanu se asteapta la vanzari de sub un milion de dolari in acest an, putin fata de cele 300 de milioane de dolari ale pietei autohtone de vin. Dar potentialul de export al basarabenilor este enorm.
“Incepem fara mare zarva, ca nu avem buget mare de publicitate. Intram incet pe lanturile de magazine si in fiecare oras. Anul acesta cred ca o sa vindem 200 de mii de sticle in Romania, fata de cele sapte milioane vandute in Rusia”, explica Iurie Bobutac, directorul de relatii publice a producatorului Cramele Cricova.
Dar ce sanse