In Bucuresti, numarul masinilor care tranziteaza zilnic orasul depaseste un milion, in timp ce numarul strazilor si al parcarilor a ramas relativ acelasi ca in anul 1990, cand in Capitala circulau doar vreo 80.000 de masini.
Autoritatile locale au constatat tarziu ca in Bucuresti sunt inregistrate legal peste 850.000 de mijloace de transport, in timp ce locurile de parcare sunt mult mai putine: 60.000 parcaje de resedinta, 3.024 parcaje de utilitate publica si 390 subterane sau private.
Solutia ar fi amenajarea unor parcari supraterane si subterane in cel mai scurt timp.
Pe masura dezvoltarii explozive a circulatiei urbane bucurestene, atat in oras, cat si in aria sa metropolitana, problema asigurarii spatiilor de parcare a autovehiculelor este din ce in ce mai stringenta.
„In urma unei analize generale, putem afirma ca exista grave si acute probleme cu privire la asigurarea si gestionarea spatiilor de stationare a mijloacelor de transport, atat la domiciliu / resedinta, cat si la destinatii, in toate macrozonele functionale principale ale orasului: zona centrala (indeosebi centrul istoric),
marile cartiere rezidentiale (indeosebi marile ansambluri de locuinte colective), centrele comerciale, zonele de agrement etc.”, se arata intr-un raport oficial al Primariei Capitalei.
Proiecte pe hartie
Bucurestiul, unul dintre nodurile principale ale sistemului national de transport rutier, feroviar si aerian, este in acelasi timp si o capitala europeana situata la intersectia a doua coridoare rutiere si feroviare paneuropene de transport (IV si IX).
In documentul primariei se mai arata: „Municipalitatea a identificat circa 50 de posibile amplasamente pentru dotari de parcaje publice de medie si mare capacitate, care sunt ierarhizate, clasificate, organizate.
[…] Amplasamentele priorita