Presedintele Traian Basescu a efectuat, ieri, prima vizita la Administratia Porturilor Maritime Constanta in calitate de sef de stat. Timp de peste doua ore, presedintele a discutat cu cei mai importanti operatori portuari, cu conducerea APC, precum si cu autoritatile portuare: Vama, Politie, Capitanie. Basescu a declarat ca singura problema dezbatuta a fost legata de crearea conditiilor ca Portul Constanta sa devina port de tranzit, apreciind ca, in momentul de fata, activitatea portuara functioneaza "pe nise". In afara cresterilor raportate la terminalul de containere - care sunt, spun unii experti, de natura conjucturala -, mai exista mici cantitati de tranzit in danele de minereu si in cele de produse petroliere. In rest, presedintele a lasat sa se inteleaga ca in port se someaza! Nici vorba despre trafic-record de cereale, care ar necesita construirea unui nou mol, dupa cum afirma directorul general al APC, Mircea Banias, acum cateva luni. Bun cunoscator al portului, presedintele tarii a declarat dur, cu intreaga conducere a APC in spatele sau: "Portul Constanta este departe de a fi acreditat ca port de tranzit pentru industria transportului maritim". Filosofii, cu ochii-n soare Toate discutiile fade si fara subiect despre viitorul Portului Constanta, care au umplut pagini intregi de ziare locale, au fost spulberate de fostul "comandant" al Partidului Democrat, care i-a pus astfel intr-o situatie jenanta pe discipolii sai pedisti, Banias si Mironescu. In ciuda afirmatiilor celor doi, Basescu spune clar: "Ideea ca Portul Constanta ar fi in competitie cu porturile de la Marea Neagra nu este reala. Pentru a fi port de tranzit, Portul Constanta este in competitie cu porturile grecesti, cu cele italiene si cu cele de la Adriatica, de pe coasta croata". Dintr-o data, o alta perspectiva! Presedintele vine si cu solutii: modificarea politicii de costuri de operare,