Conflictul dintre ARMAD (Asociatia Romana de Marketing Direct) si Posta Romana se adanceste.
In mai putin de doua luni, ARMAD a reclamat Posta Romana in doua randuri la Consiliul Concurentei pe motiv ca ar face abuz de pozitie dominanta prin majorarea tarifelor pentrumandate. Reprezentantii Postei Romane sustin, insa, ca tariful pentru mandatul postal nu mai fusese modificat din februarie 2003.
Presedintele ARMAD, Marian Seitan, considera ca Posta Romana ar trebui sa fie obligata de Consiliul Concurentei sa inceteze practicile anticoncurentiale.
"Ne dorim ca Posta Romana sa fie determinata sa adopte o politica tarifara rezonabila, cu dreptul de a modifica tarifele in functie de anumiti indicatori economici sau in functie de costurile reale", spune Seitan. Acesta sustine ca tarifele percepute de Posta Romana sunt cu mult mai mari decat din alte state est-europene. "Spre exemplu, in Cehia, daca vrei sa trimiti prin mandat suma de 10 euro, trebuie sa platesti 22 de coroane. Adica 2,55 RON. In Romania, pentru aceeasi suma, trebuie sa platesti 3,34 RON. Adica cu 40% mai mult decat in Cehia", a exemplificat presedintele ARMAD.
Reprezentantul companiilor din domeniul marketingului direct mai acuza Posta Romana ca a anuntat majorarea tarifelor cu numai cinci zile inainte de intrarea sa in vigoare.
"Daca pana la 15 august pentru un mandat de 10 RON tariful era de 1,1 RON, acum acesta a ajuns la 3,1 RON. O majorare de 182%. Cu alte cuvinte, tariful a fost marit de trei ori. Asteptam ca autoritatile abilitate sa-si faca datoria", a incheiat Seitan.
Acuzatiile ARMAD sunt infirmate de reprezentantii Postei Romane. Mara Popescu, purtator de cuvant al Postei Romane, sustine ca referitor la costurile reale invocate de reprezentantul ARMAD, tariful pentru mandatul postal nu a mai fost modificat din 24.02.2003, perioada in care costurile legate de