Comisia Europeana si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) au avizat un nou contract finantat prin Programul Ispa, cu o valoare de 6,89 milioane euro pentru reabilitarea si reconstruirea a 6 poduri de cale ferata de pe tronsonul Bucuresti - Baneasa – Fundulea, se arata intr-un comunicat comun al Delegatiei Comisiei Europene la Bucuresti si MTCT. Pentru acest tronson, primele 4 contracte cu o valoare totala de 76 milioane euro au fost semnate in 22 iunie 2005. Scopul lucrarilor este aducerea liniei de cale ferata Bucuresti – Constanta, ca parte a Coridorului Trans-European IV, la standarde europene.
Contractul vizeaza imbunatatirea conditiilor de transport, cresterea sigurantei in circulatie si asigurarea unor viteze de 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa, prin reabilitarea a 4 poduri existente de cale ferata si construirea a doua noi poduri feroviare pe o alta varianta de traseu.
Contractul a fost atribuit companiilor SC Arcada SA si SC Vega’93 SRL din Romania in urma unei licitatii internationale, beneficiarul fiind Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA.
Comisia Europeana finanteaza in proportie de 75% lucrarile prin Programul Ispa, diferenta de 25% fiind acoperita de Guvernul Romaniei de la bugetul de stat. Executia lucrarilor va dura 24 de luni, perioada de garantie este de 12 luni.
Au fost avizate, de asemenea, patru noi contracte finantate tot prin Ispa, cu o valoare de peste 62 milioane euro pentru reabilitarea sectiunii Bahna - Lugoj pe Drumul National 6. Lucrarile vor aduce la standarde europene Drumul National Drobeta Turnu Severin - Lugoj, de asemenea parte a Coridorului Trans-European IV.
Comisia Europeana si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) au avizat un nou contract finantat prin Programul Ispa, cu o valoare de 6,89 milioane e