“Secretarii de stat cu rezultate slabe vor fi inlocuiti”. Declaratia ii apartine premierului Calin Popescu Tariceanu si a fost facuta la inceputul acestei saptamani. Nu pare nimic in neregula, la prima vedere, dimpotriva – evaluarea angajatilor si selectarea in functie de rezultate este un proces absolut normal si este de laudat ca premierul doreste sa introduca in guvern ideea de evaluare pe baza de rezultate. S-ar putea, insa, sa se iveasca o singura problema:
“Secretarii de stat cu rezultate slabe vor fi inlocuiti”. Declaratia ii apartine premierului Calin Popescu Tariceanu si a fost facuta la inceputul acestei saptamani. Nu pare nimic in neregula, la prima vedere, dimpotriva – evaluarea angajatilor si selectarea in functie de rezultate este un proces absolut normal si este de laudat ca premierul doreste sa introduca in guvern ideea de evaluare pe baza de rezultate.
S-ar putea, insa, sa se iveasca o singura problema: orice evaluare presupune anumite obiective. Orice obiective trebuie sa se incadreze intr-o viziune pe termen lung si sa fie comunicate, masurabile si clar definite in timp. Manualele elementare de management spun ca aceste conditii trebuie indeplinite pentru ca evaluarea sa aiba vreun sens si, mai mult, pentru ca metodele sa nu fie respinse si contestate de catre cei evaluati. Nu am auzit sa existe un astfel de sistem in administratia din Romania. Nu numai ca secretarii de stat nu au primit, dupa cunostintele noastre, obiective pe baza carora sa fie evaluati, dar exista si contradictii majore intre ceea ce este evident in exterior si ceea ce ministerele sustin ca se intampla in interior.
Un exemplu simplu legat de integrarea europeana, subiect devenit deja un fel de slogan al Guvernului: in luna iunie, Romania a primit de la Comisia Eu