Pentru Florin Capra, directorul general al companiei Holzindustrie Schweighofer, una dintre cele mai mari fabrici de cherestea din Romania, o posibila schimbare de plan a Comisiei Europene in ceea ce priveste finantarea autostrazii Nadlac-Deva-Sibiu-Bucuresti ar putea insemna sfarsitul afacerii din Romania. “Categoric, situatia creata influenteaza in mare masura decizia noastra de a ramane si investi in continuare in Romania si pot sa va spun de pe acum ca nu va fi o influenta
Pentru Florin Capra, directorul general al companiei Holzindustrie Schweighofer, una dintre cele mai mari fabrici de cherestea din Romania, o posibila schimbare de plan a Comisiei Europene in ceea ce priveste finantarea autostrazii Nadlac-Deva-Sibiu-Bucuresti ar putea insemna sfarsitul afacerii din Romania. “Categoric, situatia creata influenteaza in mare masura decizia noastra de a ramane si investi in continuare in Romania si pot sa va spun de pe acum ca nu va fi o influenta pozitiva. Infrastructura este cea mai grea problema cu care ne confruntam si care ne creeaza reale dificultati in atingerea parametrilor de productie planificati”, spune el. O investitie directa de 80 de milioane de euro s-ar putea astfel muta ceva mai la vest, urmata mai apoi de altele, doar pentru ca guvernele ultimului deceniu nu au fost capabile sa profite de oportunitatea pe care Comisia Europeana ne-a oferit-o in 1996.
Acest culoar european nu ar fi traversat Romania pe traseul actual, ci doar ar fi intersectat teritoriul tarii pe distanta scurta, intre Timisoara si Turnu Severin-Calafat, pentru ca, arata analistul SAR Sorin Ionita, “ne place sau nu, coridoarele de transport europene sunt destinate in primul rand unui tranzit continental sau regional fluent si economic, iar Romania este plasata usor excentric fata de orice a