Institutii bine garnisite financiar din taxa radio-tv, gemenele SRR si SRTV, adica mediile publice din Romania, au petrecut vremuri falnice sub domnia lui Seuleanu si Nicolau, din 2002 pana recent.
Pasalele, sub obladuirea inaltei Porti a PSD, au chefuit cu spor, in vreme ce misiunea publica a radioului si televiziunii era grav incalcata, iar cenzura, managementul nesabuit si lipsit de transparenta, favoritismul deveneau regula.
Toate acestea se regasesc in Raportul Comisiei parlamentare de ancheta care a evaluat situatia SRR si SRTV in primavara acestui an.
Un document "scapat" din arhivele bine pazite ale TVR da latura mica a marelui jaf. Este vorba despre Lista cheltuielilor de protocol si cadouri pe 2004, in valoare de 2 miliarde de lei vechi, suma aflata in administrarea Departamentului de Comunicare si Reprezentare.
Este important de stiut ca, in afara bugetului de la Comunicare, fiecare director, sef sau sefut are o suma fixa pentru cheltuieli de protocol, intre 1 si 5 milioane lei vechi pe luna. Din aceasta suma, de exemplu, Valentin Nicolau cumpara trabucuri fine, whisky din cel mai bun si multe, multe fructe exotice.
Cele doua pagini de cumparaturi facute sub atenta supraveghere a domnisoarei Constantinescu, directoresa de la Comunicare, fiica directorului de la IT&C, sunt demne de tot interesul.
Ea debuteaza, pe 4 ianuarie 2004, cu sampanie de aproape un milion si jumatate si continua, in aceeasi luna, cu parfumuri de 17.500.000 lei vechi, cravate de 15.500.000 si, fireste, cu whisky de vreo 10 milioane.
In februarie, domina parfumurile, in asteptarea primaverii: aproape 65 de milioane se cheltuiesc pe acestea. Contribuabilul sa fie linistit insa, fiindca nu e vorba de parfumuri vulgare, ieftine, ci de case recunoscute: Paco Rabbane, Elisabeth Arden, Carolina Herrera, Dior, c