Asa cum majoritatea romanilor stiu, in tara noastra pretul conteaza in proportie de peste 50% in momentul achizitionarii unui automobil. Piata autohtona de autoturisme abunda in acest moment de vehicule cu preturi destul de mici, facute parca sa seduca clientii cu venituri medii.
Conform statisticilor, majoritatea cumparatorilor autohtoni se orienteaza catre acest tip de vehicule, mai exact catre masinile cu preturi cuprinse intre 6.000 si 10.000 de euro.
Acest fapt, atat de bine cunoscut de importatorii si dealerii auto din Romania, a impins comerciantii sa includa in oferta proprie un numar tot mai mare de modele care sa corespunda acestui criteriu.
In goana lor nebuna dupa un autoturism nou romanii se multumesc de cele mai multe ori sa intrebe care este pretul fara a lua in calcul si dotarile pe care le include masina cu pricina.
Mai grav chiar, ei par a nu lua in seama elemente precum siguranta, fiabilitate sau confort, preferand sa se lase sedusi de preturile - de cele mai multe ori fara taxe - prezente in show-room-urile auto.
Putini sunt cei care se informeaza care este de fapt pretul final pe care trebuie sa il plateasca in cazul achizitionarii in rate si, chiar mai putini, cei care se gandesc cat ii va costa intretinerea automobilului cu pricina.
Daca luam ca exemplu unul dintre cele mai ieftine autoturisme de import prezente pe piata autohtona, Chevrolet Kalos, si incercam achizitionarea lui cu plata cash sau prin credit vom afla ca, desi pretul fara taxe (CIP) este de numai 6.
152 de euro, taxele aferente acestei masini produse in afara Uniunii Europene sunt de aproape 50%, ajungandu-se ca masina dorita sa coste in varianta TTI (toate taxele incluse) nu mai putin de 9.060 de euro.
Daca luam in calcul si faptul ca, dupa expirarea garantiei, fiecarei piese de schimb