Cele mai multe scoli si gradinite particulare au functionat la inceput in cladiri de “stat” si au folosit dotarea acestora. “A fost pentru multi o afacere si s-au comis multe ilegalitati. Primim multe sesizari si am fost nevoiti sa retragem autorizatia provizorie de functionare. Dar, multe dintre ele s-au dezvoltat, au evoluat frumos. Apreciez ca o treime dintre scolile particulare s-au dezvoltat calitativ, au o buna baza materiala, profesori proprii”, a
Cele mai multe scoli si gradinite particulare au functionat la inceput in cladiri de “stat” si au folosit dotarea acestora.
“A fost pentru multi o afacere si s-au comis multe ilegalitati. Primim multe sesizari si am fost nevoiti sa retragem autorizatia provizorie de functionare.
Dar, multe dintre ele s-au dezvoltat, au evoluat frumos. Apreciez ca o treime dintre scolile particulare s-au dezvoltat calitativ, au o buna baza materiala, profesori proprii”, a spus Constanta Mihaila, directorul general al Consiliului National de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar.
Profesorii care predau in aceste scoli spun ca si ei sunt multumiti: au norma didactica asigurata, salariul il primesc la timp, conditiile in care muncesc sunt de calitate, iar la clasa sunt mai putini elevi. Constanta Mihaila spune ca acum sunt deja licee unde elevii promoveaza 100% examenul de bacalaureat organizat “la stat”, deci se “invata serios carte”. “Sunt licee care au inceput cu o clasa-doua, iar din toamna vor avea zece, semn ca parintii sunt multumiti, chiar daca se platesc taxe. Eu cred ca in Romania a aparut deja o clasa sociala care isi permite sa dea 400-500 dolari pe an pentru educatia copiilor”, spune Mihaila.
“Eu as vedea invatamantul particular ca o alternativa certa la ce