Firmele de productie publicitara se confrunta cu birocratia si sistemul de spagi din primarii, sustine Ovidiu Joita, directorul executiv al Asociatiei producatorilor si importatorilor din industria de publicitate (APIIP).
Lipsa de reglementare din domeniu sau, dimpotriva, reglementari ciudate distorsioneaza piata si incurca lucrurile, astfel incat numai aplicand clasicul sistem al spagilor, mult mai bine pus la punct, sistemul functioneaza. In primul rand, fie ca vrei sa pui o reclama luminoasa pe un bloc, fie ca vrei sa-i mai construiesti o aripa ai nevoie de aceleasi autorizatii.
Nu exista, deocamdata, o reglementare expresa pentru acest tip de activitate - constructii provizorii -, aceasta fiind tratata ca o activitate de constructii civile. In plus, o piata care a crescut treptat pana la sute de milioane de euro se confrunta cu un haos in sistemul de autorizare.
Acesta este lasat la latitudinea unor persoane din primarii, dar fara sa existe un set de reguli sau criterii dupa care se face autorizarea. Conform lui Ovidiu Joita, sistemul rezultat da puterea decizionala unor oameni care pot deveni subiectivi daca suma este corecta. Desi legea spune ca un dosar trebuie sa-si primeasca raspunsul in 30 de zile, sute de dosare zac prin primarii in asteptare.
Unele au pana la 6 luni de asteptare, asa ca multe sunt amplasate ilegal. in timp ce taxele pentru autorizare sunt derizorii - circa 100.000 lei vechi -, spagile se ridica la multe sute de euro, in functie de complexitatea lucrarii si viteza de obtinere a autorizatiei dorite.
APIIP isi doreste cresterea taxelor, dar eliminarea spagilor, o complexitate a dosarelor adaptata tipului de lucrare, punctualitate in autorizare, un set de reguli clare care sa elimine subiectivismul functionarilor din primarii.
Firmele de productie publicitara se confrunta cu bir