Coridorul IV european de transport nu poate ocoli Romania, deoarece traseul alternativ functioneaza deja din 1997, a spus ieri Jonathan Scheele, seful delegatiei Comisiei Europene la Bucuresti.
„Exista deja un coridor care ocoleste Romania, Coridorul X (Budapesta-Belgrad-Nis-Sofia-Istanbul), functional din 1997 si in ceea ce priveste Coridorul IV nu cred ca exista posibilitatea ca acesta sa nu treaca prin Romania“, a precizat pentru Rompres seful delegatiei Comisiei Europene.
De altfel, Scheele a participat ieri la semnarea mai multor contracte pentru reabilitarea si aducerea la standarde europene a 143 de km din drumul national Drobeta Turnu-Severin-Lugoj, parte a Coridorului trans-european IV, ramura sudica.
Comisia europeana a avizat patru noi contracte finantate prin programul ISPA, cu o valoare de peste 62 de milioane de euro, ce au fost semnate ieri la Bucuresti cu firmele constructoare.
Primele doua contracte, care vizeaza reabilitarea sectiunii de drum Bahna-Mehadia, constructia variantei de ocolire Mehadia si reabilitarea portiunii Mehadia- Domasnea insumeaza aproape 27 de milioane de euro si vor fi realizate de consortiul italian J.V. Garboli Conicos SPA - Tirrena Scavi SPA.
Alte 23 de milioane de euro vor fi platite companiei grecesti Pantechniki SA, pentru reabilitarea sectiunii de drum Domasnea -Caransebes, inclusiv constructia variantei de ocolire de la Domasnea.
Ultimul contract semnat ieri de AND cu consortiul grecesc JV Efklidis-Aegek are ca obiectiv reabilitarea sectiunii de drum Caransebes-Lugoj, valoarea lucrarilor contractate fiind de 11,6 milioane euro.
Contractele au fost atribuite in urma unei licitatii internationale organizate anul trecut, au anuntat responsabilii Ministerului Transporturilor.
Aceste contracte au o particularitate, a explicat Jonatha