Peste citeva zile, mai precis duminica 4 septembrie, va rasuna primul gong al celei de a XVII-a editii a Festivalului si Concursului International „George Enescu“. Maestrul Horia Andreescu va ridica bagheta, la Sala Palatului, pentru a dirija concertul inaugural sustinut de Filarmonica bucuresteana (doua opusuri enesciene – Rapsodia romana nr. 1 si Simfonia I, alaturi de Triplul concert de Beethoven), in compania unor solisti de marca: violonistul Dmitri Sitkovetsky, violoncelistul Alexander Rudin si pianista Brigitte Engerer. Va avea loc o prima intilnire a artistilor nostri cu oaspetii din strainatate, dar si o testare a calitatii acusticii atit de controversate a salii palatului. Se pare ca aceasta, dupa dezastrul zgomotelor, microfoniilor si al celorlalte perturbari pe care publicul si muzicienii le-au suportat la precedentele festivaluri, va oferi, de aceasta data, o varianta imbunatatita si adaugita (la propriu). Dupa cum a declarat Paul Enigarescu, reputat maestru de sunet care se ocupa acum de sonorizare, s-a montat din nou „scoica“ in scena si s-a incercat punerea in functiune a tuturor difuzoarelor instalate cu ani in urma pe spatarul fiecarui scaun din sala (din care insa, anul trecut, mai erau functionale doar 60%). De altfel, si ministrul Culturii, compozitorul Adrian Iorgulescu, a subliniat, in conferinta de presa din 24 august, faptul ca anul acesta se garanteaza o solutionare superioara a acusticii.
- Oaspeti in festival
Dupa cum am mentionat si in articolele anterioare, festivalul va aduce citeva noutati prin prezenta unor artisti ce se vor afla pentru prima oara pe podiumul romanesc – sa-i reamintim, spre exemplu, pe Julia Migenes, Roger Norrington, Nigel Kennedy, Jose Van Dam (cu lieduri de Schumann, Débussy, Duparc, Enescu, Ravel), King’s Consort (propunind Concertele brandemburgice si integrala Suitelor de Bach la Ateneu, in ca