Cei care si-au insusit Ardealul, in anumite perioade istorice, au reusit, cel putin, sa creeze in interiorul arcului Carpatic o infrastructura si un sistem administrativ care sa constituie, chiar si dupa zeci de ani, un model.
Prin discursul tinut ieri, in fata Corpului Diplomatic romanesc prezent in intrunirea anuala la Bucuresti, cel ce se doreste a fi presedintele tuturor romanilor a pus cruce public, autostrazii Transilvania.
Prin cele afirmate ieri dupa-amiaza, presedintele Romaniei a scos, practic, Ardealul, de pe harta rutiera a Romaniei pe o perioada de minim 4 ani. Basescu nu s-a sfiit, in discursul sau, sa atace trei mari corporatii, Vinci, Strabagh si Bechtel, acuzate ca ar fi primit contractele cu aceleasi nume din partea fostei guvernari social-democrate in schimbul unor servicii de lobby.
Acuzatia publica a presedintelui Romaniei, adica a principalului vector de politica externa, va crea, fara indoiala, reactii devastatoare din partea mediului de afaceri occidental. Practic, Basescu demonstreaza ca deciziile si contractele unei guvernari in Romania pot fi cu usurinta anulate de catre noii detinatori temporari ai puterii.
Actualul presedinte pune Romania in randul tarilor bananiere sau in randul tarilor fostei URSS, unde alternanta la putere obliga companiile sa-si gandeasca politicile de investitii pe o perioada de maxim un mandat.
Cele trei companii sunt puse cu spatele la zid de cel care, cel putin teoretic, ar trebui sa fie garantul respectarii intelegerilor parafate prin contracte asumate de Romania la momentul respectiv.
Mai exact, Traian Basescu si-a permis, chiar, sa afirme public ca aceste trei companii isi vor putea pune in aplicare contractele doar in momentul reintoarcerii la guvernare a celor cu care le-au