Agricultorii vand graul cu aproximativ 3.000 de lei vechi pe kilogram. Marii cumparatori de cereale romani nu ofera mai mult, in timp ce, pentru a-si putea asigura fondurile necesare pentru demararea culturilor de toamna si pentru traiul de zi cu zi, producatorii sunt nevoiti sa vanda macar o parte din recolta. Marii producatori opteaza sa vanda direct la export, prin Portul Constanta. Solutia, doar pentru marii producatori insa, este exportul prin Portul Constanta. In 2005, traficul pe aici va creste substantial in comparatie cu anul precedent. In 2004, traficul de cereale prin Portul Constanta a fost de 4.175.000 tone. Aproape jumatate din trafic, 2.061.000 tone, a fost reprezentat de tranzit, exporturile s-au situat la 1.311.000 tone, iar importurile la 633.000 tone. In primele sase luni ale acestui an se remarca o crestere a volumului de cereale tranzitat prin Portul Constanta. Volumul total al traficului a fost de 3.484.910 tone. Pe aici s-au exportat 1.115.760 tone de cereale, in mare parte de productie romaneasca, s-au tranzitat 1.937.791 tone si s-au importat 196.187 tone (de aproximativ 6 ori mai putin decat exporturile). Potrivit reprezentantilor portuari, cea mai mare parte a exporturilor este reprezentata de grau, iar importul dominant este srotul. "Portul nu poate fi interesant decat pe nise de produse, una dintre acestea fiind reprezentata de cereale", spune Mircea Banias, directorul general al Administratiei Porturilor Maritime Constanta, in consonanta cu parerile presedintelui Traian Basescu, exprimate intr-o vizita fulger, la inceputul saptamanii, la sediul institutiei. "De altfel, pentru cantitati mari si pentru distante lungi, transportul cerealelor pe Marea Neagra este cea mai ieftina modalitate", adauga Mircea Banias. In viitor, se doreste construirea unui nou mol de cereale, care sa transforme Constanta in cel mai important jucator zona