Noul regulament scolar prevede eliminarea repetentiei la clasa I si instituirea "educatiei remediale", sub forma unor programe personalizate, derulate de invatator in cooperare cu un consilier psihopedagog. Proiectul Regulamentului de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar, bazat pe legi specifice (precum Legea invatamantului, Statutul personalului didactic dar si Legea privind protectia copilului) reglementeaza fundamentarea spatiului educational in beneficiul dezvoltarii personalitatii plenare a elevului, potrivit oficialilor Ministerului Educatiei si Cercetarii. Noul regulament - care va intra in vigoare la 12 septembrie - vizeaza constituirea Comisiei de evaluare si asigurare a calitatii in invatamantul preuniversitar, al carei sens il constituie evaluarea permanenta a indeplinirii, de catre unitatea scolara, a standardelor de referinta. Documentul mai prevede instituirea Comisiei pentru curriculum avand rol in stabilirea curriculumului la decizia scolii, a plajei orare, precum si a orarului. Totodata, este eliminiata repetentia la clasa I si instituita "educatia remediala", sub forma unor programe personalizate, derulate de invatator in cooperare cu un consilier psihopedagog.
Diversificarea modalitatilor de transfer, de la o forma de invatamant la alta: de la scoala de arte si meserii la liceu, la finalul clasei a IX-a, cu promovarea testelor nationale, dupa promovarea examenelor de diferenta, este o alta prevedere a regulamentului.
Documentul mai prevede intrunirea Consiliului profesoral, respectiv a Consiliului de Administratie, la solicitarea a 2/3 din componenta Consiliului elevilor si a majoritatii simple a Comitetului de parinti. Acesta prevede si stipularea de reglementari ferme privind modalitatile de sprijinire financiara a unitatilor scolare, precum si instituirea Acordului de parteneriat educational: scoala-elev-familie.