Autostrada Bucuresti-Pitesti se repara intr-un mod curios: au fost programate la reabilitare portiuni cu asfalt impecabil si lasate de izbeliste tocmai zonele cu gropi. Lucrarea, care va costa 4,2 milioane de euro, a fost incredintata unei firme cu legaturi la Cotroceni.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNDNA) a facut publice sectoarele din Autostrada Bucuresti-Pitesti care urmeaza sa fie reparate. O comparatie intre acestea si situatia din teren releva ca au fost alese pentru reparatii portiuni intregi care arata ca-n palma, dar altele, pline de gropi, au fost lasate sa rupa in continuare masinile.
Astfel, pe partea de mers catre Pitesti, urmeaza sa fie reasfaltate integral portiunile dintre kilometrul 48-49, 55-58 si 62-74. Ieri, firul de mers inspre Pitesti se prezenta in felul urmator: de la kilometrul 26 pina la 44, drumul este plin de gropi, facind foarte dificila deplasarea cu o viteza mai mare de 70 de kilometri pe ora.
Pe cind, de la kilometrul 57 pina la capatul autostrazii, la kilometrul 110, adica aproape intregul sector supus reabilitarii pe acest fir, soseaua este in stare buna.
Pe firul dinspre Pitesti spre Bucuresti, fenomenul e similar. Este programat la reabilitare sectorul dintre kilometrul 104 si 44. La intoarcerea catre Bucuresti, am constatat ca portiunea dintre kilometrul 110 si 77 este impecabila, dar intre kilometrul 43 si 25 drumul este impracticabil in regim de autostrada.
Ieri, mai multe utilaje lucrau deja si pe o parte si pe alta: la kilometrul 57, pe firul spre Pitesti, si la 85, pe celalalt fir.
Reamintim ca intre anii 1997 - 2000, sub ministeriatul lui Traian Basescu la Transporturi, autostrada a fost reabilitata, cu pretul a 100 de milioane de euro. Lucrarile au fost facute de mintuiala si, la numai citeva luni de la receptie, au