STIINTA Noul model Airbus 380, va fi disponibil din 2006.
Airbus 380, supranumit si "gigantul verde" aduce noutati in acest domeniu. Pe langa avantajele de care se vor bucura pasagerii vor fi si imbunatatiri care protejeaza mediul inconjurator.
Avionul are o capacitate de 555 de pasageri, iar aripile sale acopera o arie asemanatoare unui teren de fotbal, adica 15 metri. In majoritatea avioanelor de "prima clasa" sau "bussines class" pasagerii sunt nevoiti sa stea pe scaun. Noutatea o aduce Airbus, in care fiecare scaun se transforma intr-un pat. In ciuda faptului ca are un motor foarte puternic, acest avion face mai putin zgomot decat altele. Lipsa zgomotului se datoreaza noului motor si a tehnologiei aripilor. Inginerii au declarat ca avionul consuma 2,9 litri pe pasager la 100 de kilometrii. "Noul Airbus 380 va genera mai putin zgomot si e mai eficient decat o masina mica", declara David Velupillai, un purtator de cuvant al companiei din Toulouse. In plus "avionul are un profil aerodinamic mult mai eficient si au fost utilizate materiale mai usoare".
AEROPORTURI. Dar daca avioanele devin tot mai mari si aeroporturile trebuiesc marite. "Traficul se dubleaza la fiecare 15 ani, iar avioanele, aeroporturile si controlorii de trafic trebuie sa infrunte provocarile", declara Velupillai. Majoritatea aeroporturilor care pot "gazdui" astfel de avioane sunt cele din Germania si Thailanda. Aeroportul din Los Angeles, se numara printre cele care vor achizitiona un Airbus si totodata pregateste construirea unei noi piste special pentru acesta. Doi dintre clientii Airbus sunt Emirate Airlines si Singapore Airlines.
CONCURENTA. Dar Airbus are deja concurenta. Compania Boeing se pregateste sa scoata pe piata in 2008, modelul 7E7. Diferentele dintre aceste doua avioane sunt urmatoarele: Airbus 380 este util in cursele lungi dintre orase, folosind asa-numitul