"Managerul orasului" ar fi un fel de director tehnic, cu atributii mai largi, gestionar al unor proiecte si aflat intr-o relatie mai deschisa cu cetatenii. In SUA, exista doua modalitati de functionare a acestui post, aflat in subordinea primarului sau a consiliului local.
Institutia "city manager" functioneaza intr-un sfert din statele americane si in Olanda. Primarul Emil Boc pare a fi coplesit de multitudinea atributiilor prevazute de "fisa postului".
Practic, pentru Boc, la fel ca pentru orice alt primar de oras de marimea Clujului, programul incepe undeva la ora 7 dimineata si se termina seara tarziu, interval de timp in care acesta se vede nevoit sa semneze o sumedenie de acte, de la achizitionarea unor obiecte de papetarie, pana la acordul privind incheierea unuor parteneriate, sa reprezinte municipalitatea la diverse evenimente etc.
O noua functie ar putea fi infiintata in cadrul administratiilor, respectiv cea de administrator general de primarie. Propunerea a venit din partea mai multor ONG-uri, dar este sustinuita si de unii primari care se vad complesiti de complexitatea atributiilor ce le revin in aceasta calitate.
Unul dintre primarii care imbratiseaza ideea instituirii unui manager al orasului este insusi primarul Clujului, Emil Boc, care, pe langa atributiile administrative mai trebuie sa le faca fata si celor politice in calitate de lider al celui mai puternic partid politic din Romania.
Instituirea acestei functii ar presupune, evident, modificarea Legii administratiei locale, insa, ar fi de precizat faptul ca, o prevedere in acest sens este prevazuta in Pachetul de legi privind reforma in administratie.
Functia de adminstrator general de primarie sau de "city manager" este de inspiratie americana si ar trebui sa