Pentru patronii galeriilor bucurestene de antichitati, perioada vacantelor de vara a fost nefasta din punct de vedere financiar. "S-a vandut foarte putin sau aproape nimic", ne-au declarat proprietarii magazinelor care comercializeaza arta veche romaneasca. Unii dintre acestia reusesc sa traiasca bine din afacerea pe care o gestioneza de mai bine de zece ani, sustinand ca piata de arta autohtona a inceput sa se contureze, sa intre in normalitate. Altii, dimpotriva, sunt de parere ca mai avem un lung drum de parcurs pentru a atinge standardele europene in domeniu. Pe de alta parte, atitudinea lor critica mai atinge un punct sensibil al pietei de arta: falsurile. "Industria falsurilor pare sa fi luat amploare la noi. Se fac copii dupa orice autor, de la Grigorescu, Luchian, Tonitza pana la Ion Pacea si Constantin Piliuta, pe care intermediarii incearca sa le vanda drept originale", ne-a declarat patronul unei galerii centrale. Dar falsurile au existat in toate timpurile, nu mai este nimic surprinzator astazi, nici chiar semnatura unor specialisti, care isi asuma riscul autentificarilor fara acoperire. Iata cum se justifica, in buna parte, procentul tot mai scazut al cumparatorilor, constatat mai ales in reteaua galeriilor de antichitati.
Maine, o cunoscuta casa de licitatie bucuresteana inaugureaza sezonul vanzarilor de toamna, cu nume de referinta ale artei romanesti. Theodor Aman, Nicolae Grigorescu, Iosif Iser sunt prezenti cu lucrari de gravura (Aman, "Vlasca", 400 de lei noi, pret de pornire), desen (Grigorescu, "Vedere dintr-un oras breton", 3.000 de lei), acuarela (Iser, "Tataroaica", 2.200 de lei). Gheorghe Petrascu, Leon Al. Biju, Marcel Iancu, Adam Baltatu, Kimon Loghi, Rudolf Schweitzer-Cumpana, Lucian Grigorescu, Tibor Erno, Ion Pacea, Lucia Dem Balacescu, Misu Teisanu, Nina Arbore, Aurel Bordenache, Dumitru Braescu, Mac Constantinescu, Eugen Craciun