Ministerul Transporturilor a reabilitat sosele cu societatea Italstrade, a carei firma-mama a fost implicata intr-un scandal in Italia
Presedintele acesteia a fost arestat pentru legaturi cu Cosa Nostra, iar pe autostrazile construite in Italia se circula cu restrictie de viteza
Functionarii ministerului nu au verificat daca firma are probleme in tara de origine si au declarat-o castigatoarea licitatiei
La mai putin de un an de cand i-a expirat mandatul de ministru al transporturilor, contractele paguboase incheiate de Miron Mitrea incep sa iasa la iveala. Unul dintre ele a fost incheiat, in 2003, intre Ministerul Transporturilor si firma italiana Italstrade si are drept scop reabilitarea Drumului National 66, in speta 23 de km pe ruta Petrosani - Baru.
Lucrarile sunt co-finantate de Banca Europeana de Investitii si Guvernul Romaniei, valoarea contractului fiind de 13,6 milioane de euro, iar durata de executie de 3 ani cu incepere din luna aprilie 2003. Toate bune si frumoase pana aici.
Numai ca, desi Compania Nationala de Autostrazi considera ca licitatiile s-au facut legal ("in conformitate cu procedurile Bancii Europene de Investitii", tinand cont la preselectie si de eventualele litigii ale companiilor respective), se pare ca s-au verificat numai litigiile privind relatia AND cu firmele respective, nu si modul in care acestea si-au realizat contractele anterioare si nici eventualele dosare penale instrumentate in strainatate asupra patronilor acestora.
Asa ca, fostul ministru al transporturilor, Miron Mitrea, n-a stiut, n-a vrut sa vada sau sa verifice faptul ca fostul director al firmei italiene Italstrade a fost arestat, in 2002, pentru relatii cu mafia siciliana si ca pe unul dintre drumurile "reabilitate" de aceasta companie se circula, chiar si inainte de 2002, cu maximum 70 de km/ora, pentru ca mater