De ceva vreme, marcile grupului Tiriac Auto nu mai participa la Salonul Auto Bucuresti, devenit intre timp international. Conflictele, divergentele dintre firmele ce compun Tiriac Auto si cei care au condus de-a lungul timpului APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor) au avut o paleta larga de motivatii.
Anul acesta, cu doar cateva saptamani inainte de SIAB, in Bucuresti va fi deschis Parcul Tiriac Auto.
Reprezentantii holdingului Tiriac Auto sustin ca Parcul Tiriac Auto, care se va deschide pe 16 septembrie in Piata Constitutiei, nu are nici o legatura cu neparticiparea grupului la SIAB.
Este doar o coincidenta. Grupul a organizat deja o serie de expuneri in mai multe orase din tara, sub titulatura de Salonul Tiriac Auto, iar cel din Bucuresti ar fi o incununare a acestei serii.
Nu este insa prima oara cand cele zece marci (Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford, Mazda si Hyundai) lipsesc de la singurul salon de automobile din Romania.
Acum, motivul oficial expus de Adriana Ichim, director executiv al grupului, este imposibilitatea organizatorului, APIA, de a pune la dispozitie un spatiu suficient pentru nevoile Tiriac Auto.
In mod normal, se stie ca pe timpul si in perioada imediat urmatoare manifestarilor de tip „auto show“ vanzarile cresc spectaculos. Asa se face ca Salonul Tiriac Auto (care, spre deosebire de editiile locale, nu se va mai chema salon, ci Parc) se va intinde pe 3.500 de metri patrati, in pavilioane acoperite, plus alte amenajari in spatiu liber.
O adevarata demonstratie de forta, care are loc aproape simultan cu alt salon, de data aceasta cel din Germania.
Noutati, simultan cu Frankfurt
Investitia alocata Parcului se va ridica la aproximativ 500.000 de euro, bani cheltuiti pe inchirierea unei structuri uriase, in car