Dupa ce au strans rablele de pe strada, centrele de reciclare s-au trezit ca nu au ce face cu ele. Masinile vechi au umplut parcarile celor 265 de centre de reciclare, din care doar 45 dispun de autorizatie de dezmembrat automobile.
Agentii economici care participa la activitatea de colectare, tratare si dezmembrare a masinilor participante la programul de innoire a parcului national auto nu au autorizatii pentru dezmembrarea acestora. "In Romania sunt autorizati pentru a desfasura activitatea de dezmembrare a vehiculelor uzate numai 45 de agenti economici", a declarat Radian Tufa, directorul Registrului Auto Roman (RAR).
Asta in timp ce pe lista aprobata de Ministerul Mediului s-au aflat 265 de centre care au colectat masini vechi.
PERICOL. In timp ce Ministerul Mediului sustine ca deseurile rezultate din program nu prezinta nici un pericol pentru mediul inconjurator, deoarece totul se va recicla, agentii economici nu s-au apucat de dezmembrat, deoarece nu stiu ce trebuie sa faca insa cu respectivele deseuri.
"Situatia este foarte urata cu acest program de innoire a parcului auto. A fost o masura putin depasita. Nu exista un sistem de colectare pentru deseurile rezultate din dezmembrarea rablelor, sa nu mai vorbim despre faptul ca nici un agent economic care a dezmembrat masini nu are autorizatie de functionare. Noi am sesizat Ministerul Mediului, insa nu am primit nici un raspuns.
Din dezmembrari rezulta multe deseuri periculoase, care, daca facem un calcul al transportului si al coincinerarii, vom ajunge la o suma imensa, si observam ca programul a fost un esec total, nu un real succes cum spune ministrul Mediului, Sulfina Barbu.
Aceasta ordonanta, OG 1/2005, a incalcat legislatia europeana in domeniu", a explicat Nicolae Ganea, vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Societatilor de Dezmembra