In acest deziderat, inovatia este o piesa fara de care tinta propusa de Consiliul European nu ar fi decat un urias cu picioare de lut. Mai concret, termenul de inovatie acopera o gama vasta de activitati, al caror scop este imbunatatirea performantelor companiilor, incluzand aici implementarea celor mai noi produse, servicii, procese tehnice si de distributie ori metode revolutionare de marketing si management. Cel mai recent eurobarometru al Comisiei Europene, publicat in august, arata c
In acest deziderat, inovatia este o piesa fara de care tinta propusa de Consiliul European
nu ar fi decat un urias cu picioare de lut. Mai concret, termenul de inovatie acopera o gama vasta de activitati, al caror scop este imbunatatirea performantelor companiilor, incluzand aici implementarea celor mai noi produse, servicii, procese tehnice si de distributie ori metode revolutionare de marketing si management.
Cel mai recent eurobarometru al Comisiei Europene, publicat in august, arata cum dinamismul pietei conditioneaza toate aceste procese si servicii inovatoare. Concluziile arata ca nu intotdeauna tara care lanseaza un produs este si cea care il implementeaza. Pe langa aceasta, gradul de acceptare al europenilor fata de noi tehnologii difera de la tara la tara. Malta si Slovacia sunt tarile ai caror locuitori sunt cei mai entuziasmati si mai atrasi de tot ceea ce inseamna nou. In Malta, 18% din locuitori se declara entuziasmati si 46% atrasi, iar in Slovacia, 21% se declara entuziasmati si 41% atrasi de inovatie. Un numar destul de mare de tari se afla la un procentaj destul de apropiat de acestea.
Surprinzator, Romania si Turcia se numara printre tarile cu viu interes pentru inovatii: 20% din romani si 25 % din turci sunt entuziasmati de idea de inovatie. La polul opus, polonezii si let