Mocnite luni in sir, nemultumirile angajatilor Societatii Comerciale de Expeditii, Mesagerie, Bagaje, Coletarie, Valori Banesti si Corespondenta a CFR Mesagerie SA au izbucnit la inceputul acestei saptamini. Cei aproximativ 70 salariati din Iasi, impreuna cu colegii lor din toata tara au refuzat sa-si mai faca treaba, pina cind patronul nu le va plati integral lefurile.
"Din aprilie noi nu am mai vazut decit 70 % din salariu, iar concediile pentru cresterea copilului sunt platite tot cu 70 %. Mai mult, am primit o decizie prin care suntem instiintati ca vom fi platiti incepind cu 1 august doar cu salariul de baza.
Ori, nici pina la 1 august, cind a incetat acordarea drepturilor de care am beneficiat prin contractul colectiv de munca, nu ni s-au respectat drepturile. La inceput numai avioane nu ni s-au promis, ca sa vedem dupa o luna-doua ca de fapt sunt doar vorbe goale.
Cind ne ducem sa scoatem banii de salariu de pe card, constatam ca de fapt una apare pe hirtie si alta luam noi in mina", spun salariatii SC Mesagerie SA.
Daca inainte de decembrie 2004, cind au trecut din curtea CFR Calatori in cea a patronului Rodipet, oamenii primeau in medie o leafa de 7-8 milioane lei, la care se adaugau calatoriile gratuite cu trenul la care aveau dreptul, plus alte drepturi , acum ridica putin peste salariul minim pe economie.
Mai mult, angajatilor li se retine anual o garantie de aproximativ 15 milioane lei, bani pe care nu-i mai vad apoi niciodata. De altfel, celor care cer explicatii li se raspunde scurt si raspicat: "Nu-ti convine, poti pleca". "Cum sa plecam, cind avem copii si lucram de peste 15 ani la CFR? Cine ne mai angajeaza?", se intreaba salariatii.
Dupa cum spun acestia, Hassan Awdi s-a ales cu un adevarat chilipir atunci cind a