Divizia locala a producatorului american de solutii pentru biroul digital Xerox, care se ocupa de Romania si Republica Moldova, a raportat pentru primul semestru o majorare a afacerilor cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, orientandu-se spre segmentele de piata cu cele mai mari rate de crestere de pe piata locala.
Anul trecut, incasarile companiei s-au cifrat la 40 de milioane de dolari (31,8 milioane de euro), iar obiectivul pentru tot anul 2005 este de plus 15-20%, a precizat directorul general al Xerox Romania si Republica Moldova, Marius Persinaru. La final de an, afacerile din Republica Moldova vor reprezenta 2% din incasarile totale realizate in cele doua tari.
Ca si la nivel mondial de altfel, in Romania nu se mai vand echipamente cu o singura functie, precum clasicele copiatoare pe care le numim generic Xerox desi numai o parte din ele sunt produse de compania cu acelasi nume.
In schimb cresc puternic vanzarile de echipamente multifunctionale si creste segmentul echipamentelor laser, mai fiabile si mai eficiente din punct de vedere al costurilor decat cele cu cerneala (inkjet). Aceste concluzii sunt confirmate de un raport al companiei americane de analiza International Data Corp. (IDC), care nu a fost insa facut public.
Vanzarile de imprimante laser au acumulat in prima jumatate a 2005 aproape 90% din numarul de echipamente vandute pe intreg anul 2004, respectiv 33.000 de unitati fata de 46.000.
La fel, s-au vandut in Romania 15.000 de echipamente multifunctionale laser in primele sase luni, fata de 20.000 vandute pe tot anul 2004.
Xerox avea la 30 iunie 2005 o cota de piata de 12% pe piata multifunctionalelor laser, in crestere cu doua procente fata de finalul anului 2004.
Decizia companiei americane de a ataca segmentul SOHO (small office, home office) s-a dovedit