Pasajul suprateran Basarab va fi construit in urmatorii trei ani. Varianta lui Videanu este mai lunga decat cea a lui Basescu, pasajul trecand si peste Raul Dambovita. Costurile investitiei: 140 de milioane de euro. Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, i-a implinit ieri visul lui Traian Basescu de pe vremea cand era la sefia Municipalitatii. Dupa patru ani de discutii contradictorii, Pasajul suprateran Basarab va fi construit.
Primul proiect demarat de Adriean Videanu de cand a venit la sefia Capitalei este Pasajul suprateran Basarab, al carui nas este nimeni altul decat actual presedinte Traian Basescu. Seful statului si l-a dorit foarte mult inca din perioada cand era la conducerea Municipalitatii, dar n-a avut noroc de un consiliu care sa-i inteleaga preferintele, iar cand a avut posibilitatea sa-l puna in practica, o data cu schimbarile aparute in urma alegerilor, a plecat la Cotroceni. Insa a lasat cu limba de moarte ca Pasajul Basarab sa fie construit. Zis si facut. Numai ca Videanu n-a respectat exact planul pus pe hartie de Basescu si l-a schimbat. Varianta lui Videanu este mai lunga si mai scumpa decat cea a lui Basescu. Acum pasajul traverseaza si Raul Dambovita si costa cu 69,5 milioane de euro mai mult. "Circulatia in zona va fi blocata timp de doi-trei ani, dar pasajul este o necesitate absoluta, tinand cont de dezvoltarea din ultimii ani a orasului. Proiectul tehnic este gata, executat de Proiect Bucuresti, solutia am gasit-o si evaluarea exista. Asteptam licitatia, si lucrarile pot incepe din primavara anului viitor", a spus Videanu. Licitatia internationala va avea loc la 15 septembrie, deocamdata nu exista o solutie arhitecturala definitiva.
TRASEU. Pasajul pleaca printr-o rampa de acces din Bdul Nicolae Titulescu in apropierea intersectiei cu Bdul Al.I. Cuza, supratraverseaza Calea Grivitei, apoi pachetul de linii ferate,