Decizia de organizare a unei licitatii a fost luata in aceasta luna de noul Consiliu de Administratie. Membrii consiliului anterior votasera la inceputul anului pentru infiintarea unei regii proprii de vanzare a publicitatii dupa expirarea contractului cu ARBOmedia.
“Sunt prevederi ale legii de functionare a televiziunii publice care nu permit infiintarea unei regii proprii. In acest caz, existau doua variante: un departament intern, care ar fi insemnat o intoarcere la un sistem ineficient, sau alegerea unei companii prin licitatie”, explica Anca Gheorghe, director de marketing TVR.
Procedura de organizare a licitatiei a fost deja demarata, anuntul urmand sa apara in Monitorul Oficial. Caietul de sarcini, obligatoriu pentru inscrierea in competitie, este in stadiul de finalizare si va putea fi cumparat dupa 12 septembrie cu 3,5 milioane de lei.
Organizatorii licitatiei nu au hotarat inca forma contractului: mandat sau asociere in participatiune. Contractul de asociere in participatiune ARBOmedia (in vigoare in prezent) a fost disputat tocmai prin natura lui, pentru ca, in afara procentajului din venituri care ii revenea, postul public acoperea 90% din cheltuielile operationale pe care le avea ARBOmedia in vanzarea spatiului publicitar.
“In prezent, n-as mai alege aceasta forma de contract. As opta pentru o varianta de contract de mandat”, declara, in urma cu doua luni, pentru Capital, Sabina Petre, director economic al TVR. si Anca Gheorghe a precizat ca probabil se va opta pentru un contract pe baza de comision.
Diferenta majora intre cele doua forme de contract este ca daca in cazul asocierii in participatiune cele doua parti participa proportional la venituri si cheltuieli, la contractul de mandat regia de publicitate primeste un comision din venituri (intre 6 si 15%, in functie de volumul de publicitate)