Site-urile pe care le frecventeaza cel mai des romanii sint cele care permit descarcarea de programe si muzica. Magazinele virtuale au depasit cifra de 50, iar numarul tranzactiilor online este in crestere. In ceea ce priveste cinematografia, Hollywood Multiplex ia majoritatea banilor din publicitatea de ramura.
Publicitatea online si-a crescut cota de piata de la 500.000 de euro in 2002 la 1.000.000 euro in 2004, conform datelor catalogului Media Fact Book care analizeaza piata media din 2004. Preconizarile specialistilor arata ca in 2005 bugetul Internetului va fi de doua milioane de euro.
Intr-un top al celor mai vizitate site-uri, primele pozitii sint ocupate de cele de pe care se pot descarca jocuri, programe si muzica, urmate de portaluri (kappa.ro, home.ro, rol.ro, traficdublu.ro, neogen.ro), site-uri cu stiri, cele ale ziarelor, cele matrimoniale si ale locurilor de munca.
Conform studiilor din raport, 14% din populatia care traieste in zonele urbane se conecteaza la Internet cel putin o data pe saptamina in conditiile in care rata de penetrare a Internetului in Romania este de 17%. Cea mai mare rata din Europa o are Scandinavia, cu 70%.
Scopurile pentru care se acceseaza Internetul sint: serviciul de mail si chat, obtinerea de informatii in legatura cu diferite evenimente si cautarea unor locuri de munca. La nivel national, utilizatorii de Internet petrec saptaminal aproape sapte ore online.
In ceea ce priveste cinematografele, din totalul veniturilor pe reclamele de profil, 80% au fost incasate de Hollywood Multiplex. Principala agentie care gestioneaza spatiul de reclama este Catalina Advertising, iar Regia Autonoma de Distributie si Exploatare a Filmului detine o retea de 200 de sali de cinema pe cale de privatizare.
La inceputul anului 2005, Cable Direct a devenit reprezentantul exclu