Seful executivului va mai avea de trecut doua momente grele in urmatorul an: iarna cu multe costuri sociale si evaluarea Comisiei Europene din primavara anului viitor privind progresele Romaniei, in urma careia s-ar putea recomanda activarea clauzei de salvgardare.
In cartile de istorie, premierul va ramane probabil la capitolul reformistilor, lui atribuindu-se meritul introducerii cotei unice de impozitare de 16a. A avut si curajul de a elimina din vocabularul guvernamental facilitatile fiscale si publicitatea de stat pentru mass-media. Ultima masura i-a adus, inca din primele zile de mandat, o presa ostila.
Tanar si nelinistit
Lui Calin Popescu-Tariceanu ii place sa conduca si il atrag riscurile, concluzie ce se desprinde din istoria sa personala si profesionala. Masini de viteza, motociclete cu capacitate cilindrica mare, afaceri in media (a infiintat in 1990 primul radio independent - Contact) si pe piata auto (reprezentant al firmei Citr?en in Romania), incepute la scurt timp dupa Revolutie, mai nou pasiunea pentru pilotaj, totul se leaga de control si de risc. Poate de aici hotararea de a risca pentru a ramane la ?volanul? guvernului. Nu a fost niciodata receptat ca un politician, desi a mancat liberalism pe paine din copilarie, de la tatal sau vitreg, liberalul Dan Amadeo Lazarescu. El este si cel care l-a adus in politica in 1990, cand s-a numarat printre fondatorii PNL.
Numai ca Tariceanu, tanar si nelinistit, si-a dorit ceva mai mult. In acelasi an va parasi partidul impreuna cu Dinu Patriciu, spre marea suparare a tatalui sau, pentru a infiinta o alta formatiune: PNL Aripa Tanara (PNL-AT). S-a despartit insa si de Dinu Patriciu in 1992, cand impreuna cu Viorel Catarama, Radu Boroianu si Andrei Chiliman pun bazele Noului Partid Liberal pentru care Tariceanu a si candidat in 1992 la Primaria Capitalei. Pe care a ratat-o