Dupa patru ani de controverse, la inceputul lui 2006 vor fi demarate lucrarile la pasajul Basarab, proiect propus municipalitatii in urma unui studiu realizat in 1998 de specialisti japonezi, pentru descongestionarea traficului urban si dezvoltarea retelelor de circulatie din Capitala.
"Marile proiecte pentru transformarea Bucurestiului au aparut ca o necesitate din studiile facute de catre specialisti, care scot la iveala necesitatea inchiderii inelului principal de circulatie al Bucurestiului, pentru dezafectarea zonei centrale din punct de vedere al traficului. Suntem gata sa lansam licitatia pentru pasajul rutier denivelat superior de la Basarab, dar intr-o noua configuratie, care va tine cont de dezvoltarea ulterioara a Bucurestiului", a anuntat ieri primarul general, Adriean Videanu.
Pasajul Basarab porneste din Soseaua Nicolae Titulescu, traverseaza linia de cai ferate de la Bucuresti-Basarab, apoi supratraverseaza Bulevardul Dinicu Golescu si Calea Plevnei, Soseaua Orhideelor, traverseaza raul Dambovita si coboara in Soseaua Grozavesti. Pe partea cu Nicolae Titulescu, pasajul coboara pe langa blocuri, ajungand la intersectia Titulescu - Banu Manta, unde se sfarseste intr-o giratie. Constructia pasajului - a carui durata de realizare este de aproape doi ani - va incepe concomitent din zona Nicolae Titulescu si podul Grozavesti.
Pasajul va avea o lungime de 1.900 de metri, din care suprafata propriu-zisa a podului va fi de 1.600 de metri. Rampele de acces pe pod vor avea o lungime de 300 de metri. De asemenea, proiectul prevede amenajarea unor bretele de legatura atat la Calea Plevnei, Soseaua Giulesti, cat si pe Calea Grivitei, in ambele sensuri de circulatie, pentru realizarea legaturii arterelor de penetratie cu acel inel principal de circulatie.
Costurile totale ale investitiei au fost estimate la 140 milioane de euro, iar proiectul