consistente in instrumente de cercetare. Media romaneasca s-a dezvoltat cu 20% anul trecut, fata de 2003, conform analizei Media Fact Book, realizata de Initiative Romania.
Mass-media autohtona urmeaza tendintele de fragmentare din afara granitei: in 2004 au crescut investitiile in titlurile de nisa, publicitatea alocata pe segmentele inguste, precum si audienta specializata. Totodata, anul trecut a fost unul al aparitiilor si relansarilor pe piata media, atit in mediul audiovizual, cit si in cel al presei scrise.
Monopol TV
Romania este inca o piata stapinita de obsesia televiziunii, conform cercetarii Initiative Romania. Posturile TV continua sa fie principala sursa de divertisment si informare, precum si magnetul veniturilor din publicitate, cresterea totala a acestui tip de media fiind de 25%. Anul trecut s-au lansat pe piata posturi TV specializate, ca o alternativa la canalele generaliste.
N24, Favorit TV, PRO Cinema, TV Sport au incercat sa isi faca loc pe telecomanda romanilor alaturi de veteranele care domina piata TV. Topul este condus, in ordine, de PRO TV, Antena 1, TVR 1, Acasa TV si Prima TV. Emisiunile care au tinut cei mai multi romani lipiti de televizor au fost „Vacanta Mare“, „Folclorul contraataca“, „Surprize, surprize…“, „Numai iubirea“ si „Big Brother“.
Femeile si economia
Fragmentarea este vizibila si la nivelul presei scrise. Au aparut si aici titluri noi, ca „Business Magazin“, „Joy“ sau „Bolero“ si au fost relansate produse media mai vechi, cum este si cazul „Cotidianului“.
In total, presa scrisa a inregistrat o crestere de 12%, pierzind un procent din veniturile din publicitate in favoarea Internetului si a Cinema-ului. Cele mai mari sume din publicitate sint alocate revistelor pentru femei, celor de afaceri, cu profil economic si ghidurilor TV. In topul celor