In zona Lujerului din Bucuresti se va forma cea mai mare zona comerciala din Bucuresti si din tara. Investitia in doua centre comerciale, aflate la o aruncatura de bat unul de celalalt, se ridica la aproape 100 de milioane de euro.
La cinci minute de plimbare pe jos de la Plaza Romania, "cel mai mare centru comercial din tara", inaugurat anul trecut, se va deschide "in curand", cu intarziere de aproape un an, un centru comercial Cora. Locuitorii din zona spun ca data de deschidere ar fi stabilita pentru 28 septembrie, in timp ce reprezentantii companiei pastreaza secretul. Magazinul a fost botezat initial Miorita, precum fabrica de lactate care functiona inainte pe acel loc. Mai apoi s-a vorbit despre Cora Cotroceni, numele avand o rezonanta centrala, pentru ca in final sa fie denumit Lujerului, precum zona in care este amplasat. Ca dimensiuni si investitie, noul magazin este similar cu primul Cora, deschis in 2003: 14.000 metri patrati, 1.700 de locuri de parcare, peste 80 de case de marcat si 1.000 de angajati. Cifra de afaceri estimata este si ea aceeasi: 100 de milioane de euro pe an. Intr-o prima faza, ca urmare a apropierii celor doua centre comerciale, castigatorul este magazinul Cora, care va beneficia de vadul deja creat de magazinul deja vechi. Pe termen lung insa, cele doua complexuri pot avea impreuna de castigat prin apropierea lor fizica, deoarece impreuna vor concura cu alte zone comerciale din Capitala.
REORIENTARE. Probabil cel mai afectat de deschiderea Cora este magazinul Mega Image, aflat vizavi de noul centru comercial. Din 1995, de la infiintare, Mega Image a fost cea mai importanta retea de supermagazine pentru mai multi ani. Treptat, a trebuit ca investitorii sa cedeze teren si sa se adapteze noilor conditii in urma intrarilor pe piata a mai multor concurenti puternici. Cea mai mare provocare o intampina managerii in cazul magazinu