Mare vilva a creat in lumea publicitatii romanesti, la inceputul acestui an, demiterea sefilor de la Ogilvy Romania, unul dintre cele mai puternice grupuri de comunicare din tara. Motivele nu se cunosc nici pina azi si, in mod sigur, nici peste 50 de ani nu vor fi stiute.
Nu pentru ca ar fi informatii ce privesc siguranta nationala, ci pentru ca publicitarii, deformatie profesionala, nu vorbesc despre motivele despartirii.
"Este o despartire amiabila" - raspunde publicitarul, care a parasit agentia, cu o voce nesigura, incoltit si nerabdator sa inchida subiectul.
"Este o despartire amiabila, vom da un comunicat de presa" - raspunde PR-ul agentiei si, oricit ai incerca s-o tragi de limba pe domnisoara usor panicata, nu reusesti sa scoti altceva decit "...vom da un comunicat de presa".
In absenta unor raspunsuri clare, sub aceasta umbrela corporatista - "despartire amiabila" - se aduna in timp record birfele, piinea cea de toate zilele a publicitarului roman: sigur a furat sau a pierdut un client (birfele care iau partea agentiei), l-au aruncat ca pe o masea stricata, i-au facut mizerii! (zvonuri care tin
partea celui plecat). N-o sa vedeti niciodata vreun publicitar care sa apara la Dan Diaconescu Direct, sub sigla "Senzational", si sa vorbeasca pina dupa miezul noptii despre conflict.
Pentru ca sigur a fost un conflict! Dupa ce virtejul birfelor se calmeaza si se asaza in memoria colectiva drept adevaruri, se descopera ca publicitarul s-a angajat la o agentie concurenta sau si-a deschis propria firma.
In unele cazuri, daca e si persoana cu relatii, isi trage la noul sau loc de munca si citiva clienti ai agentiei de care tocmai s-a despartit.
Ca sa estompeze "daunele" de ochii lumii, patronul agentiei se lauda intr-un cerc restrins de prieteni cu satisfactia stapinului de negr